Vállalati társadalmi felelősségvállalás – csak egy külcsín?
A vállalati társadalmi felelősségvállalás szerencsére Nyugat-Európához hasonlóan egyre inkább megkerülhetetlen hazánkban is. A cégek, akik felismerik a CSR-ban rejlő lehetőségeket, hamar megtapasztalják, hogy egy kicsit más szemlélettel a bevétel maximalizálásán, a termékek és szolgáltatások világán túl is bőven lehet profitálni. Egy-egy ilyen esemény amellett, hogy segít a rászorulókon, nagy lehetőség a vállalatok számára a social-media felületek hatékony kihasználására, valamint erős branding-eszköz lehet a médiában való pozitív kép kialakítására. Ezért a CEDEK is arra bíztatja a cégeket, hogy adományozzanak és/vagy fokozzák társadalmilag hasznos tevékenységüket, amellyel minél több nemes cél elérését szolgálhatják.
Ráadásul ki ne szeretne egy olyan cégnél dolgozni, ahol személyesen tapasztalhatja meg, hogy munkáltatója őszintén kötelezi el magát nemes célok mellett? Az ilyen akciókban való részvétel fokozza az összetartozás-élményt, összehozza a munkatársakat, megteremtve ezzel a hatékony munka alapjait. Szerencsére a magánvállalatok egyre nagyobb számban döntenek úgy, hogy profitjuk egy részét, feleslegessé vált vagy használaton kívüli eszközeiket, esetleg infrastruktúrájukat és szakértelmüket jótékony célra fordítják, amellyel Magyarországon belül is emberek tízezrein segítenek minden évben – de így is bőven akad megoldandó feladat a karitatív szervezetek számára.